راهنماي عروسي
راهنماي عروسي , معرفي باغ تالار عروسي , تشريفات عروسي و ...
نويسندگان
لينک دوستان
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : 36
ديروز : 15
افراد آنلاين : 1
همه : 3348

ژنراتور سنكرون

ژنراتور سنكرون , قيمت ژنراتور آ سنكرون : مفهوم ذخيره‌ سازي انرژي الكتريكي به شكل مغناطيسي در كشور ما هنوز به آن حد نرسيده بود اما از اوايل دهه‌ هفتاد بود كه اين مورد هم مورد توجه قرار گرفت.

و كاربرد هاي گوناگوني هم براي اين پديده فيزيكي با ظهور تكنولوژي ابر رسانايي مطرح شد. SMES از معروف ترين اين كاربرد ها است. محل دخيره انرژي در SMES درست در يك سيم‌ پيچ با اندوكتاس بزرگ كه از ابر رسانا ساخته شده است، انجام مي شود در واقع اين سيستم با داشتن ويژگي ابر رسانايي موجب شده تا راندمان رفت و برگشت فرايند ذخيره انرژي بالا و در حدود ۹۵% باشد. و مهم ترين عاملي كه اين سيم پيچ را از ساير تكنيك هاي ذخيره انرژي متمايز مي كند در واقع ويژگي راندمان بالاي SMES آن است.

ژنراتور سنكرون

SMES داراي پاسخ ديناميكي سريع مي‌باشد و در اين تكنيك انرژي از صورت الكتريكي به صورت مغناطيسي و يا بر عكس تبديل مي‌شود. و از همين جهت هم در جهت بهبود عمل كرد ديناميكي نيز مي تواند كه بكار گرفته شود. معمولاً در ساخت واحد هاي ابر رسا نايي ذخيره ‌سازي انرژي اين نوع سيستم ها را به دو گونه ظرفيت بالا (MWh 500) و ظرفيت پايين( چندين مگا ژول ) جهت تراز سازي منحني مصرف ، به منظور افزايش ميرايي نوسانات و بهبود پايداري سيستم مي‌سازند.

جدا سازي و استقلال توليد از مصرف مهم‌ ترين قابليت SMES است كه اين امر علاوه بر موارد ياد شده مزاياي متعددي را هم دارد كه مهم ترين ان ها بهره ‌برداري اقتصادي ، بهبود عملكرد ديناميكي و كاهش آلودگي است.

ليست قيمت انواع ژنراتورهاي برند هاي مختلف : قيمت ژنراتور

ابر رسانايي

در سال ۱۹۰۸بود كه كمرلينگ اونز هلندي در دانشگاه ليدن موفق شد تا به توليد هليوم مايع دست پيدا كند و با اين روش او توانست كه به درجه حرارت حدود يك درجه كلوين دست پيدا كند. مطالعه تغييرات مقاومت الكتريكي فلزات بر حسب درجه حرارت در واقع يكي از اولين بررسي هايي بود كه اونز با اين درجه حرارت پايين به ان دست پيدا كرد. اما با گذشت چند سال بعد از ان يافته مشخص شد كه هنگامي كه دماي فلزات به پايين ‌تر از دماي اتاق برسند مقاومت آنها هم رفته رفته كاهش پيدا مي كند.

اما هنوز مشخص نشده بود كه مقاومت تا چه حد كاهش پيدا مي كند براي وقتي كه درجه حرارت تا حدود كلوين تنزل داشته باشد. او در حين كار با پلاتينيم متوجه شد اين موضوع شد كه مقاومت نمونه سرد تا مقدار كمي كاهش پيدا مي كرد كه اين كاهش هم بستگي به خلوص نمونه داشت. در آن زمان جيوه خالص ‌ترين فلز قابل دسترس بود و او مقاومت جيوه را اندازه گرفت تا رفتار فلز خيلي خالص را به دست بياورد.

اونز، در اين ازمايش متوجه شد كه در درجه حرارت خيلي پايين مقاومت جيوه تا حد غير قابل اندازه‌ گيري كاهش پيدا مي كند كه البته اين موضوع، زياد هم موضوع شگفت ‌انگيزي نبود. اما اتفاق غير منتظره نحوه از بين رفتن مقاومت بود. هنگامي كه درجه حرارت به سمت صفر تنزل داده مي شود در درجه حرارت ۴ كلوين به ‌جاي اين‌ كه مقاومت به آرامي كاهش يابد ناگهان افت مي كرد و جيوه هيچ‌ گونه مقاومتي را از خود در پاييين ترين درجه حرارت نشان نمي داد. فقط مربوط به خواص فلزات نيست كه اين گذار ناگهاني به حالت بي مقاومتي مي رسيد در صورتي كه جيوه نا خالص هم بود باز هم اين اتفاق مي افتاد.

در نتيجه آقاي اونز ذاين مورد را قبول كرد كه جيوه در پايين ‌تر از ۴ كلوين ، به يك حالت ديگري از خواص الكتريكي كه كاملاً با حالت شناخته شده قبلي متفاوت است تبديل شده و اين حالت تازه « حالت ابر رسانايي » نام گرفت.

از بين بردن حالت ابر رسايي هم بعداً كشف شد و مشخص شد كه ابر رسا نايي را مي توان از بين برد به اين شكل كه مقاومت الكتريكي را مي توان مجددا بازگرداند و مهم ترين نتيجه اي كه مشخص شد اين بود اگر به فلز يك ميدان مغناطيسي قوي اعمال شود اين فلز مي تواند كه در حالت ابر رسا نايي داراي خواص مغناطيسي بسيار متفاوتي با حالت درجه حرارت ‌هاي معمولي باشد.

از ان زمان تا به حال مشخص شده است كه بيشتر عناصر فلزي و همچنين چندين آلياژ در درجه حرارت ‌هاي پايين ، ابر رسانا مي شوند. و به فلزاتي كه ابر رسانايي را در درجه حرارت‌ هاي پايين از خود نشان مي دهند ( ابر رسانا ) گفته مي شوند.

در سال هاي گذشته مهم ترين موردي كه بيشتر مورد بحث بود اين بود كه تمام ابر رسانا ها بر طبق يك اصول فيزيكي مشابه رفتار مي كنند. اما در حال حاضر اين گفته رد شد و مشخص شد كه دو نوع ابر رسانا وجود دارد كه به نوع I و II مشهور مي باشد.

ابر رسانايي از نوع I هست كه اغلب عناصري كه ابررسانا هستند را از خود نشان مي دهند. در صورتي كه آلياژ ها عموماً ابررسانايي از نوع II را از خود نشان مي دهند. اين دو نوع چندين خاصيت مشابه دارند. اما رفتار مغناطيسي بسيار متفاوتي از خود بروز مي دهند.

امروزه و با پيشرفت در تكنولوژي پديده‌ي ابر رسانايي از توانايي بسيار گسترده اي بر خوردار است زيرا كه بار هاي الكتريكي مي توانند بدون تلفات گرمايي بر پايه‌ي اين پديده، از يك رسانا عبور كنند. براي مثال مي توان جريان القا شده در يك حلقه‌ي ابر رسانا بدون وجود هيچ باطري در مدار را مثال زد كه به مدت چند سال بدون كاهش مي تواند باقي بماند. عمدتا از اين روش در واشنگتن براي ذخيره‌كردن انرژي الكتريكي در تكوما از يك حلقه ابر رساناي بزرگ استفاده مي شود. به اين ترتيب كه در اين حلقه ذخيره‌ انرژي تا ۵ مگاوات بالا مي رود و در مدت مورد نظر انرژي آزاد مي شود.

اما يكي از عمده مشكلات ايجاد كردن شرايط براي اين پديده، مي توان به دماي بسيار پايين آن اشاره داشت كه بايد دما هاي بسيار پايين را محيا كرد.  براي مقابله با اين مشكل بود كه مواد سراميكي جديدي در سال ۱۹۸۶ كشف شد كه اين مواد حتي در دما هاي بالا تري هم توانايي ابر رسانايي را داشته باشد. (تا كنون در دماي ۱۳۸ درجه كلوين اين امر ميسر شده است).


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۲۸:۰۲ ] [ مهدي ]

مپ ساير

پمپ ساير ايتاليا , پمپ شناور ساير , انواع موتورهاي شناور , پمپ آب خانگي ساير , ليست قيمت پمپ ساير , نمايندگي فروش پمپ ساير با كاتالوگ : شركت ساير الكتروپمپ از سال ۱۹۵۱ اقدام به توليد پمپ ( الكتروپمپ ) و انواع موتورها الكتريكي جهت مصارف خانگي و صنعتي و كشاورزي كرده است . و تا به امروز با پشتوانه نيروي متخصص و جوان شركت توانسته است نيازهاي مشتريان را برطرف كند . اكثر توليدات شركت ساير در مصارف شهري , آتنش نشاني ها , سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي , تهويه مطبوع ,بخش هاي دريايي و معدن مورد استفاده قرار مي گيرد.

پمپ ساير

محصولات شركت ساير الكتروپمپ

  • پمپ آب سائر : توليد انواع پمپ هاي معمولي جهت انتقال آب با استاندارد EN733 , پمپ هاي بزرگتر در تيپ هاي مختلف ( كوپله مستقيم، استاب شفت ، پمپ بدون الكتروموتور ) در قدرتهاي مختلف از ۰٫۷۵ كيلوات تا ۵۰۰ كيلو وات
  • انواع پمپ شناور از ۴ تا ۱۴ اينچ و موتورهاي شناور از ۴ تا ۱۲ اينچ با حداكثر توان ۳۰۰ كيلو وات
  • انواع پمپ طبقاتي افقي و عمودي با توان هايي از ۰٫۷۵ تا ۵۰۰ كيلوات
  • پمپ هاي اسپليت كيس در توان هاي ۱۵ تا ۱۵۰۰ كيلوات
  • انواع بوستر پمپ و پمپ هاي خانگي
  • انواع پمپ تقويت فشار آب آپارتمان ها

تاريخچه شركت پمپ ساير

شركت ساير الكتروپمپ در سال ۱۹۵۱ توسط كارلو فاولا در گاستالا , رجيو اميليا ايتاليا تاسيس شد . هنوز هم اين شركت محصولات خود را در آنجا توليد مي كند. بنيانگذار شركت الكتروپمپ ساير در سال ۱۹۵۰ در يك شركت مشهور مسئول بود اشتياق زيادي براي تاسيس يك شركت توليد پمپ با كيفيت براي مصارف خانگي , كشاورزي و همچنين صنعتي داشت . از مهمترين مشخصه هاي پمپ ساير رنگ سبز آن است اين رنگ به عنوان بخشي از رنگ كشاورزي انتخاب شده است.

در سال ۱۹۷۰ با تقاضاي روز افزون پمپ ساير به عنوان يك محصول قابل اعتماد و با كيفيت بازار صادرات بر روي اين شركت باز شد . در ابتداي صادرات پمپ هاي شركت ساير تنها به شمال افريقا و خاورميانه تمركز داشت . اليته بايد گفت كه هنوز هم يكي از رهبران پيشرو پمپ در اين مناطق همچنان پمپ ساير است .شركت ساير با تبليغات گسترده و حضور در نمايشگاه هاي صنعتي به عنوان توليد كننده برتر انواع پمپ در بازار ايتاليا خود را به ساير نقاط جهان معرفي كرد و بازار خوبي در سرتاسر نقاط دنيا براي خود ايجاد كرد .

در سال ۱۹۸۰ ساير تبديل به يك نام تجاري جهاني نه تنها در اروپا , خاورميانه و افريقا بلكه در آمريكاي جنوبي و آسيا و اقيانوسيه شد . و طيف وسيعي از محصولات خود را به تمام دنيا صادر مي كرد . از انواع پمپ هاي خانگي تا انواع موتور پمپ و پمپ شناور جهت انتقال اب صنعتي و كلي محصولات ديگر را به سراسر دنيا صادر كرد.

هدف اصلي از تاسيس شركت ساير توليد پمپ هاي با كيفيت بالاي ايتاليايي بود كه با استانداردهاي روز مطابقت داشت . از اين رو توانست اين ماموريت را به نحو احسن شركت ساير براي كشورش ايتاليا به ارمغان بياورد.

تنوع زياد محصولات ساير مشتريانش را هميشه راضي نگهداشته است بطوري كه براي هر نوع كاربردي محصولي را در سطوح مختلف با قيمت هاي ارزان ارائه كرده است . بطوري كه امروزه بيش از ۷۰۰ نوع مختلف پمپ در چهار كارخانه توليدي ساير كه همه آنها در منطقه رجيو اميليا مي باشند ؛ توليد مي شوند.

موقعيت كارخانه ها و دفاتر فني پمپ ساير ايتاليا

دفتر مركزي , كه شامل دفاتر تحقيق و توعه , اداره كيفيت , اتاق هاي پردازش مواد اوليه , مونتاژ و آزمايشگاه ها . مركز فن آوري , كه شامل نمايش دائمي محصولات ساير و منطقه اختصاص يافته جهت آموزش و همچنين منطقه اي براي توليد اجزاء پمپ ساير و موتورهاي ساير . كارخانه موتورهاي شناور , با توليد بيش از ۱۰۰ قطعه در روز كه در بين موتورهاي شناور و سطحي تقسيم مي شود . همه و همه در منطقه رجيو اميليا در شمال ايتاليا واقع شده است .


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۱۱:۱۱ ] [ مهدي ]

پمپ پدرولا | قيمت پمپ پدرولا

پمپ پدرولا ايتاليا , قيمت پمپ پدرولا , ليست قيمت پمپ آب پدرولا ايتاليايي , نمايندگي پمپ پدرولا تهران و اهواز , پمپ آب خانگي پدرولا , پمپ پدرولا نيم اسب , فروش پمپ پدرولو | pedrollo pumps

پمپ پدرولا

فروشگاه ماشين آلات صنعتي

تاريخچه مختصري از پمپ پدرولو

در سال ۱۹۷۴ سيلوانو پدرولو از دبي بازديد كرد , دبي جايي بود كه هزينه آب از نفت گرانتر بود . او دنبال افرادي براي سرمايه گزاري جهت توليد پمپ آب با فناوري جديد و هزينه پايين بود . او مي دانست دبي بازار بالقوه اي براي استفاده از پمپ هاي توليديش خواهد بود . لذا به ملاقات بازرگانان بزرگ و مقامات كشور هاي عربي رفت و ايده طراحي پمپ پدرولو رو شرح داد به طوري كه مي تواند اين بيابان را با استفاده از پمپ هاي توليدي از بين ببرد .

بازار پمپ پدرولا در چند سال گذشته توسعه زيادي كرد به طوري كه بعد از دبي شركت پدرولا توانست جايگاه خود را در خاورميانه به عنوان يكي از رقباي جدي پمپ سازان دنيا تثبيت كند . و به بازار كشورهاي اطراف نيز محصولات خود را صادر كند . شركت پمپ پدرولا توسعه فعاليت خود را به خاورميانه محدود نكرد و وارد بازار آمريكاي لاتين و سپس افريقا و مدتي بعد به سمت بازار آسياي شرقي به ويژه بنگلادش حركت كرد . تقريبا ۴۰ سال است كه شركت پمپ پدرولو در سراسر جهان رشد كرده است و همچنان به طراحي و ساخت انواع جديدي از پمپ ها با فناوري هاي جديد ادامه مي دهد.

كارخانه هاي توليد و طراحي انواع پمپ پدرولا در كشورهاي زير مي باشد :

ايتاليا , كلمبيا , اسپانيا , فرانسه , مكزيك , مجارستان , روماني , خليج فارس ( دبي )


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۰۱:۲۴ ] [ مهدي ]

الكتروموتور موتوژن

الكتروموتور موتوژن , ليست قيمت روز مدل هاي الكتروموتور موتوژن تبريز , قيمت الكتروموتور سه فاز موتوژن آلومنيومي , مشخصات فني الكتروموتور موتوژن تك فاز با كاتالوگ , نمايندگي موتوژن در كرج و تهران

 

الكتروموتور موتوژن

فروشگاه ماشين آلات صنعتي

معرفي شركت موتوژن

در سال ۱۳۵۲ شركت گلد الكتريك تاسيس شد و در سال ۱۳۵۴ اين نام به موتوژن تغيير داده شد . شركت موتوژن با بيش از ۴ دهه تجربه امروزه به يكي از بزرگترين توليد كننده هاي الكتروموتور در منطقه خاورميانه تبديل شده است. توليد انواع متنوع الكتروموتور هاي تك فاز و سه فاز با كاربري هاي صنعتي و خانگي موجب شده است تا طيف وسيعي از مشتريان را داشته باشد .

الكتروموتور موتوژن توليدي در شركت موتوژن مطابق با استاندارد هاي جهاني IEC , NEMA و DIN مي باشد . محصولات موتوژن امروزه به بيشتر كشورهاي جهان صادر مي شود . كشورهاي اروپايي ؛ آسايي , آفريقا . از طرف ديگر الكتروموتور موتوژن سهم بزرگي از بازار بي نظير داخلي را نيز كسب كرده است .
شركت موتوژن با رعايت دقيق استانداردها و انجام آزمايشات دقيق و مدرن و اجراي سيستم مديريت كيفيت گواهي ISO 9001-2008 را از موسسه SGS سوئيس دريافت كرده است.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ] [ ۰۲:۴۰:۱۷ ] [ مهدي ]

آشنايي با انواع مختلف كمپرسور ها

همان گونه كه شايد شما هم اطلاع داشته باشيد هواي فشرده تنها در صنايع كاربرد نداشته بلكه در توليد انواع محصولات جوشكاري ساختمان،نيروگاه ها ،كشتي ها،كارخانجات،خودروسازي ،صنايع رنگ،دستگاه هاي تنفس مصنوعي و…مورد استفاده قرار مي گيرد.با دقت در صنايع نام برده شده ،به طور يقين كمپرسورها داراي طبقه بندي گوناگوني مي باشند كه در اين نوشته به بررسي آن ها خواهيم پرداخت.

مي توان كمپرسورها را برپايه اصول عملكردي آن ها به دو نوع مختلف طبقه بندي نمود:

  1. كمپرسورهاي جابجايي مثبت /Compressor Positive Displacement
  2. كمپرسورهاي ديناميكي /Roto-Dynamic Compressor

و همين طور كمپرسورهاي جابجايي مثبت نيز خود به دو دسته پيستوني «Reciprocating» و دوار«Rotary» طبقه بندي مي شوند.

كمپرسورهاي جابجايي مثبت /Positive Displacement Compressors

كمپرسور هاي جابجايي مثبت به آن دسته از كمپرسور هايي گفته مي شود كه در هر سيكل كاري (دوراني ويا رفت و برگشتي )مقدار وحجم مشخصي از گاز را جا به جا مي كنند .از ويژگي هاي مهم اين نوع از كمپرسور ها متناسب بودن مقدار گاز خروجي با تعداد كورس كمپرسور مي باشد.واين به اين معني مي باشد كه برعكس ديگر كمپرسورها با دو برابر كردن دور كمپرسور فلوي كمپرسور نيز دو برابر مي گردد.وهمين طور اگر مسير خروجي آنها مسدود گردد.فشار خروجي آن ها مي تواند تا بينهايت افزايش يابد.و اگر توان مورد نياز تامين گردد موجب تركيدن بدنه كمپرسور ويا سيستم لوله كشي خواهد شد.

اين نوع از كمپرسورها يعني كمپرسور هاي جابجايي مثبت را مي توان در دو دسته زير تقسيم بندي كرد:

  1. كمپرسورهاي نوع روتاريRotary Compressor
  2. كمپرسورهاي نوع رفت و برگشتي Reciprocating Compressor

همين طور كمپرسورهاي پيستوني به چند نوع زير طبقه بندي مي شوند:

  1. كمپرسورهاي خطي/In-line Compressor
  2. كمپرسورهاي V شكل/V-shaped compressor
  3. كمپرسورهاي تك مرحله اي/Single-acting Compressor
  4. كمپرسورهاي دو مرحله اي/Double-Acting Compressor
  5. كمپرسورهاي ديافراگمي/Diaphragm-Acting Compressor
  6. كمپرسورهاي Tandem Piston

وكمپرسورهاي دوار را هم مي توان به دو دسته زير تقسيم بندي كرد:

  1. كمپرسورهاي اسكرو/Screw Compressor
  2. كمپرسورهاي پره اي/Vane type Compressor

همين طور در قيمت كمپرسور هاي ديناميكي دو نوع گريز از مركز«Centrifugal Compressor» و محوري «Axial flow compressor» به كار برده مي شوند.وهمچنين مي توان كمپرسور ها را از بابت جنبه هاي ديگر مانند موارد زير طبقه بندي كرد:

  • تعداد مراحل : يك مرحله اي ،دو مرحله اي ،چند مرحله اي
  • روش خنك كاري : آب خنك ،هوا خنك،خنك كاري به وسيله روغن
  • نواع محرك ها : به وسيله الكتروموتر ،توربين،تسمه ، زنجير،چرخ دنده ويا كوپل مستقيم
  • شيوه روغن كاري : كمپرسور هاي عاري از روغن و تزريق روغن
  • فشار : كم ،متوسط و زياد

همان گونه كه مي دانيم با كاهش حجم هواي محصور شده ،فشار هوا افزايش پيدا مي كند.وبه اين روش هوا فشرده مي شود.در كمپرسور هاي پيستوني سنتي مثل موتور احتراق داخلي از ميل لنگ ،شاتون پيستون وسيلندر تشكيل شده است كه ميل لنگ به وسيله الكتروموتور به حركت در مي آيد.واغلب كمپرسورها مجهز به مخزن هوا مي باشندواين هم به اين خاطر است كه مقدار مشخصي هواي فشرده را در محدوده فشار تنظيمي حفظ كنند.وهواي فشره داخل مخزن به خط مصرف رفته وهمين طور الكتوروموتر به شكل اتوماتيك فشار داخل مخزن را حفظ مي كند.

در بالاي سيلندر نيز دريچه ورودي وخروجي واقع شده است كه هنگامي كه پيستون به سمت پايين حركت كرده ،خلأ در بالاي محفظه آن ايجاد شده و هوا از طريق دريچه ورودي وارد محفظه مي شودو هنگامي كه پيستون به سمت بالا مي آيدهوا فشرده شده ودريچه ورودي بسته ودريچه خروجي باز شده و هوا به داخل مخزن رفته ودر هر كورس هواي زيادتري وارد مخزن شده وفشار افزايش پيدا مي كند.در كمپرسورهاي پيستوني تعداد سيلندر ها ۱و۲و۳ خواهد بودكه رايجترين آن ها دو مورد اولي مي باشد.بيشتر مدل هاي دو سيلندري نيز مانند تك سيلندري عمل مي كنند ولي تنها تفاوتي كه بين آنها وجود دارد در تعداد كورس هاي آن ها مي باشد.

كمپرسور همچنين مجهز به سوئيچ كنترل فشار مي باشند به اين معني كه هنگامي كه فشار مخزن به مقدار مشخصي رسيده باشد«در حدود psi125 براي كمپرسور پيستوني تك مرحله اي » الكتروموتور متوقف مي شود.در بيشتر مواقه ما نياز به فشار حداكثري نداريم بنابراين با تجهيز خط مصرف به رگولاتور قادر خواهيم بود كه فشار دلخواه مصرفي را بتوانيم تنظيم نماييم.وگيجي كه قبل از رگلاتور تعبيه شده است فشار مخزن را نشان مي دهد وهمين طور گيج تعبيه شده بعد از آن نشانگر فشار خط مي باشد.وبه غير از اين موارد مخزن مجهز به شير اطمينان مي باشد كه در صورت معيوب بودن سوئيچ فشار ،به كار خواهد افتاد.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۱۸:۳۵ ] [ مهدي ]

گيربكس چيست

گيربكس را در زبان فارسي جعبه دنده مي گويند . اين وسيله به انسان اين امكان ميدهد كه با نيروي كم اجسام سنگين تر را جابجا كند ماننده قرقره ها ،جرثقيل و جعبه دنده ها . گيربكس ها اولين بار در قرن چهارم قبل از ميلاد در كشور چين باستان مورد استفاده قرار گرفته شد.

گيربكس مقدار گشتاور توليد شده توسط منبع نيرو را افزايش مي دهد وسرعت منبع ورودي را براي رسيدن به سرعت خروجي مطلوب كاهش مي دهد.

 

براي توضيح چگونگي كار گيربكس بايد چند واژه را تعريف كرد

  1. نيرو: عاملي كه باعث حركت اجسام يا تغير در مكان و فرم جسم مي شود
  2. گشتاور :نيرويي كه جسم را حول يك محور مي چرخاند
  3. كار :انتقال جسم از يك نقطه به نقطه ديگر

الكترو گيربكس ها عمدتا براي دو هدف در صنعت استفاده مي شود يكي براي افزايش و دومي براي كاهش سرعت مي باشد .

براي انتخاب گيربكس بايد تمام پارمترها به طور دقيق و صحيح در نظر گرفته شود .اطلاعاتي مانند :گشتاور ورودي وگشتاور خروجي ، محل نصب و نحوه نصب

مقدار گشتاور ها شايد مهمترين معيارها براي انتخاب گيربكس ميباشد براي تعين گشتاور بايد مقدار گرانس (پديده فيزيكي كه تمايل به مقاومت در برابر حركت دارند ) را در نطر بگيريد .

بعد از انتخاب گشتاور بايد عامل خدمات كه شامل پارمترهاي عملياتي مانند مدت زمان كار در شبانه روز ، تعداد دفعات استارت و استپ و ويژگي منبع قدرت و ويزگي بار مي باشد
كيربكس ها بر اساس ساعت كار امتياز بندي مي شوند .

كيفيت گيربكس ربطي به قطر شفت يا بزرگي و كوچيكي ان ندارد بلكه به طول عمر بلبرنگ و كيفيت چرخ دنده ها مربوط مي شود. در گيربكس ها ياتاقان بايد از نيروهاي وارده برچرخ دنده هاي تحت بار پشتيباني كند .

اگر بار كمتري از حداكثر بار تعين شده برگيربكس وارد شود باعث افزايش طول عمر گيربكس مي شود

گيربكس ها بر اساس تعريفي كه شده تاكنون به هفت گروه تقسيم مي شود

گيربكس با چرخ دنده ساده

ساده ترين سيستم درگيري دومحورموازي بااستفاده ازچرخ دنده هاي ساده امكانپذير مي باشدكه دنده كاملاً موازي درامتدادمحورشافت مي باشدوبيشترين كاربردرادرگيربكس هاي خودرووگيربكس هاي ماشينهاي ابزارمانند تراش وفرزوغيره رادارد.انتقال نيرودردنده هاي ساده بصورت سطح وخطي مي باشد .

گيربكس با چرخ دنده هليكال

اين نوع چرخ دنده هاازدسته چرخ دنده هاي مارپيچ ميباشند انتقال نيرودراين دنده هاباحركت يك نقطه درامتدادسطح دنده انجام مي شودكاربرداين نوع دنده هابه منتظوركاستن صداودرگيري نرم چرخ دنده هادرسيستم هاي مختلف انتقال نيروبكار ميروندوميتوانند دردورهاوتوانهاي بالاتري نسبت به دنده هاي ساده استفاده شوند.

گيربكس با چرخ دنده هاي جناقي

به منظوركاستن نيروي محوري اعمال بر روي شفت دنده ها وچرخ دنده هاي هليكال وهمچنين افزايش ميزان گشتاورانتقال يافته ،دنده هاي هليكال بصورت متقابل به عنوان جناغي بكارمي روند.اين نوع دنده هادرگيربكس هاي كاهنده پرقدرت مانند:آسياب هاي سيمان – ورودي خط فولادوامثال آن بيشترين كاربرد را دارند.

گيربكس با چرخ دنده هاي حلزوني

در كاربردهايي كه ميزان كاهش سرعت در بالاترين سطح باشد و داراي محدوديت فضا مي باشد و دو محور ورودي با خروجي در يك راستا نباشد از گيربكس هاي حلزوني VF و مركب VF/VF استفاده مي شود .

گيربكس با چرخ دنده هاي مخروطي

درگيربكسهايي كه به منظورانتقال نيرودرمحورها ،متعامدوغيرمتعامدومتنافرنيازبه سيستم درگيري دنده هادردوسطح مورب بوده كه توسط چرخ دندههاي مخروطي مارپيچ (اسپيرال)وبادنده هاي هليكال تركيب شده تامين مي گردد .

گيربكس با چرخ دنده اي خورشيدي

امروزه درصنايع سبك وسنگين براي كاهش وياافزايش دوردرصورت بالابودن نسبت تبديل وتوان هاي بسياربالادرفضاهاي محدودوراندمان بالاي گيربكس ،ازاين نوع چرخ دنده ها استفاده مي شوند.چرخ دنده هاي خورشيدي باقابليت استفاده دردورهاي بالا وتوان هاي بالايكي ازپركارترين چرخ دنده هادرصنايع نوين معرفي شده اند.

گيربكس هاي كولينگ تاور

درصنايعي كه مي بايست ازفن هاي خنك كن آب مصرفي وكاهش حرارت چرخه توليدانرژي استفاده كردبه منظورتأمين دورلازم جهت خنك كنندگي كافي ازگيربكس هاي مخصوصي به نام گيربكس هاي فن برجهاي خنك كن (كولينگ تاور)استفاده مي شود.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۴:۰۳ ] [ مهدي ]

بوستر پمپ

بوستر پمپ , خريد و فروش انواع بوستر پمپ , قيمت روز بوستر پمپ تهران , بوستر پمپهاي چيني , بوستر پمپ پنتاكس (pentax) , قيمت بوستر پمپ لورارا  :تنظيم نمودن فشار آب پمپاژ شده به داخل لوله ها معمولا يكي از رايج ترين مشكلاتي است كه اين مشكل معمولا بيشتر در سيستم لوله كشي ساختمان ها و لوله كشي شهري وجود دارد . و از آن جايي كه مقدار ميزان آب مصرفي ممكن است كه داراي نوسان باشد و هميشه اين مقدار معيني نيست، از اين رو چند الكترو موتور دائماً در سيستم هاي پمپاژ ثابت مقدار معيني آب را به درون لوله ها پمپاژ مي كنند. ممكن است كه فشار هاي متفاوتي با توجه به كاهش و افزايش مصرف آب به لوله وارد شود كه دقيقا اين موضوع در سيستم ابرساني در بيشتر اوقات باعث بروز مشكلاتي مي شود.

در فعاليت همزمان چند الكترو موتور در صورتي كه افزايش فشار آب زياد باشد، ممكن است كه بر اثر فشار آب لوله ها دچار آسيب ها و صدماتي شوند ، و حتي در زماني كه هم زمان چند الكترو موتور خاموش شوند بسيار ممكن است كه فشار آب درون لوله كاهش مي يابد و به اين ترتيب آب در نقاط مختلف شهر و يا ساختمان قطع شود. پس از بوستر پمپ براي تنظيم اين فشار كنترل شده در درون سيستم آب رساني و پمپاژ استفاده مي شود.

لينك كوتاه گوگل براي بوستر پمپ : قيمت بوستر پمپ

بوستر پمپ چيست ؟

بوستر پمپ دستگاهي است كه چندين الكترو پمپ دريك دستگاه مرتبط به هم و يكپارچه اي تشكيل شده كه اين اجزا به صورت موازي به هم ديگر متصل شده اند تا مجموع آب مصرفي و مجموع فشار وارد شده بر سيستم را تأمين نمايند.

معمولا از بوستر پمپ ها در مواردي مثل شبكه هاي آب شهري ، مصارف درون ساختماني، ايجاد فشار لازم براي مصرف آب در آتش نشاني ها، آبياري پارك ها و فضاي سبز در شهر ها، ساختمان ها، پاساژ ها، بيمارستان ها ، فرودگاه ها و مراكز صنعتي به كار مي روند. طراحي بوستر پمپ آب در واقع به ۲ شكل است كه بر حسب دو فاكتور ماكسيمم مصرف ساعتي و مينيمم فشار شبكه مصرف طراحي شده است. بسته به نوع استفاده ساختمان مشخص است كه مصرف آب هر يك از وسايل ساختماني هم متفاوت مي باشد.

اصلي ترين قسمت هاي اصلي يك بوستر پمپ عبارتند از :

  • الكتروپمپ ها
  • شاسي اصلي
  • كلكتور حركتي
  • كلكتور مكش
  • تجهيزات كنترل فشار
  • تابلوي كنترل و فرمان

كه در اين بين تابلوي كنترل و فرمان و تجهيزات كنترل فشار اصلي ترين قسمت بوستر پمپ ها است.

از نظر كنترل فشار آب بوستر پمپ ها به دو رده تقسيم مي شوند :

  • بوستر پمپ هاي دور ثابت
  • بوستر پمپ هاي دور متغير

بوستر پمپ هاي دور ثابت نوع هاي مختلفي ساخته مي شوند مثل : تك پمپه، دو يا چند پمپه با جاكي پمپ و يا بدون جاكي پمپ …

بوستر پمپ تك فاز دور ثابت از لحاظ ولتاژ برق مصرفي ۲۲۰ ولت و سه فاز ۳۸۰ ولت و يا تركيبي از اين دو مي باشد.

روشن و خاموش شدن الكترو پمپ ها در بوستر پمپ هاي نسل جديد معمولا به صورت رديفي و نوبتي مي باشد دستگاه هاي نسل جديد از آن جايي كه به صورت پيشرفته هستند از دو پرشر سوئيچ براي كنترل فشار استفاده مي شود. هر كدام از اين سوئيچ ها كاربردي دارد مثلا يكي از پرشر سوئيچ ها براي حداكثر فشار و پرشر سوئيچ دوم هم براي حداقل فشار تنظيم مي شوند.

هر يك از پرشر سوئيچ ها با وصل شدن مدار، به تابلوي كنترل و فرمان بوستر خبر رسيدن فشار آب به حداقل يا حداكثر مي رسد، و تابلوي فرمان دستورات لازم را بسته به حداقل يا حداكثر بودن فشار جهت روشن شدن الكتروپمپ ها يا خاموش شدن نوبتي الكتروموتور ها را صادر مي كند.

در بوستر پمپ هاي دور ثابت از چند منبع ديافراگمي با ظرفيت هاي ويژه استفاده مي شوند.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۰:۰۲ ] [ مهدي ]

ليفتراك

ليفتراك , فروش انواع ليفتراك , مركز خريد و فروش ليفتراك , انواع ليفتراك دست دوم , قيمت ليفتراك دست دوم , راهنماي خريد ليفتراك با كيفيت | صنعت فا : يكي از پركاربردترين وسايل نقليه در جابجايي كالا و محصولات داخل انبار ليفتراك است .بدون شك مي توان گفت با توليد ليفتراك تحول بزرگي در جابجايي اتفاق افتاده است . امروزه ليفتراك ها در قدرت ها و اندازه هاي متفاوتي توليد مي شود و بر اساس نياز هر كارگاهي از آن استفاده مي كنند . شايد بتوان گفت در زمينه انبارداري هيچ وسيله اي همانند ليفتراك كاربرد ندارد. همچنين رانندگي ليفتراك ها با گذشت زمان بسيار آسانتر شده است و تقريبا مي توان گفت امروزه تمامي ليفتراك ها ديجيتالي شده اند و به راحتي با يك آموزش ساده مي توان طرز كار آن را فرا گرفت.

صنعت فا فروشگاهي آنلاين جهت فروش انواع ليفتراك ها مي باشد لذا در زير برندهايي كه توسط گروه صنعتي صنعت فا عرضه مي شوند را به همراه محصولاتشان معرفي خواهيم كرد.

قيمت ليفتراك دست دوم

شركت هاي سازنده ليفتراك براي رقابت با رقباي خود هر روز تغييراتي در سيستم هاي ماشين هاي ليفتراك خود مي دهند . و آنها را از لحاظ كارايي قدرتندتر مي كنند . از طرف ديگر رقابت بازار براي فروش ليفتراك به ويژه ليفتراك دست دوم به شدت تغيير مي كند. و هر روز قيمت انواع ليفتراك تغيير مي كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در رابطه با قيمت ليفتراك در برندهاي مختلف مي توانيد با كارشناسان فروش ما تماس بگيريد.

ليفتراك كوماتسو

شركت كوماتسو كه شركتي جدا شده از شركت صنايع Takeuchi هست اولين ليفتراك خود را در سال ۱۹۵۳ به بازار عرضه كرد و به سرعت توانست در اين محصول جايگاه ويژه اي را براي خود دست و پا كند. كوماتسو يكي از شركت هاي بزرگ توليد كننده ماشين آلات راه و ساختمان و انبار در دنيا مي باشد به طوري كه در بيش از ۱۰۰ كشور دنيا نمايندگي رسمي دارد. ليفتراك كوماتسو همانند ساير محصولات توليدي اين شركت از فناوري قدرتمندي برخوردار است و بازار بزرگي را براي اين شركت فراهم كرده است.


ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۱:۴۵ ] [ مهدي ]

ژنراتور چيست و چگونه كار مي كند؟

دستگاهي كه باعث توليد نيروي الكتريسيته و برق مي شود ژنراتور ناميده مي شود با وجود اين سيستم تا حدود زيادي مي شود كه از ايجاد خلل در فعاليت هاي روزانه يا اختلال در عمليات كاري در زمان هاي قطعي برق پيش گيري كرد. بايد بگوييم كه اين ژنراتور ها براي كاربرد هاي مختلف در شكل هاي فيزيكي و الكتريكي در دسترس هستند. ما در اين بخش مي خواهيم تا براي اشنايي بيشتر شما با اين سيستم نگاهي را به چگونگي عملكردها، اجزاي اصلي ژنراتور و چگونگي اينكه ژنراتور به عنوان منبع ثانويه نيروي الكتريكي در كاربرد هاي مسكوني و صنعتي عمل مي كنند را داشته باشيم پس در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

ليست قيمت ژنراتور

ژنراتور چگونه كار مي كند؟

درباره اين سيستم بايد بگوييم كه به وسيله ژنراتور مي توان كه انرژي مكانيكي كه از منبع بيروني به دست امده است را به عنوان خروجي به انرژي الكتريكي تبديل كرد. مهم ترين نكته درباره ژنراتور ها اين كه درك اين موضوع بسيار مهم است كه بدانيم كه ژنراتور واقعا انرژي الكتريكي را خلق نمي كند بلكه در واقع آن ها با استفاده از انرژي مكانيكي برق را به عنوان خروجي سيستم توليد با ايجاد حركت و توليد بار الكتريكي در سيم سيم پيچ ها در مدار الكتريكي ايجاد مي كنند كه در واقع اين جريان توسط ژنراتور شارژ الكتريكي جريان الكتريكي عرضه شده است. با درك كار پمپ آب مي توان كه باعث جريان آب مي شود مكانيسم ژنراتور را فهميد كه پمپ واقعا آبي را ايجاد نمي كند و فقط آب را جريان مي دهد.

در ژنراتور هاي مدرن كه كار آن ها معمولا بر مبناي القاي الكترو مغناطيس كشف شده كه اين نوع سيستم در سال ۱۸۳۱ توسط مايكل فارادي مي باشد. او به اين نتيجه رسيد القاي بار بر اساس جريان بالاي بار الكتريكي مي تواند كه توسط حركت رساناي الكتريكي مانند سيمي كه شامل بار الكتريكي در ميدان مغناطيسي است انجام شود. در واقع تفاوت ولتاژي در اين حركت و در بين دو انتهاي سيم يا رساناي الكتريكي ايجاد شده كه اين تفاوت باعث شده تا هم بار الكتريكي جريان بيابد و هم كه جريان الكتريكي توليد شود.

اجزاي اصلي ژنراتور

تقسيم بندي اجزاي اصلي ژنراتور الكتريكي به صورت زير است

  1. موتور
  2. دستگاه توليد برق متناوب (آلترناتور)
  3. سيستم سوخت
  4. تنظيم كننده ولتاژ
  5. سيستم سردسازي و اگزوز
  6. سيتم روغنكاري
  7. شارژر باطري
  8. پنل كنترل
  9. چارچوب اصلي

موتور

يكي از مهم ترين قسمت هاي ژنراتور موتور است زيرا كه اين قسمت منبع ورودي انرژي مكانيكي به موتور ژنراتور است. به طور مستقيم و متناسب با حداكثر توان خروجي سيستم اندازه موتور هم عرضه شده است. اما با اين وجود باز هم نياز است تا چندين فاكتور را در ذهن داشته باشيد كه ما در اين بخش به مهم ترين موارد رسيدگي مي كنيم و آن ها را مورد بررسي قرار مي دهيم.

  • الف) نوع سوخت مورد استفاده
  • ب) موتور هايي با والو بالا سري ( OHV ) در برابر موتور هاي غير OHV
  • ج) قالب آهن در سيلندر موتور ( CIS )

الف- نوع سوخت مورد استفاده :

نحوه كار كردن موتور ژنراتور ها به اين ترتيب است كه اين نوع موتور ها با استفاده از انواعي از سوخت ها مثل سوخت ديزل، گازوئيل، پروپان (در فرم مايع شده يا گاز) و يا گاز طبيعي كار مي كنند. معمولا بعضي از موتور هاي كوچك تر از سوخت گازوييل براي كار كردن استفاده مي كنند اما سوخت اكثر ديزل هاي بزرگ از سوخت ديزل ، پروپان مايع ، گاز پروپان يا گاز طبيعي است. و همچنين كه موتور هاي اصلي دوگانه سوز هم مي توانند كه باشند يعني اين كه هم مي توانند با ديزل و هم مي توانند با گاز كار كنند.

ب- موتورهايي با والو بالاسري (OHV) در برابر موتورهاي غير OHV- :

درباره اين موتور ها بايد بگوييم كه اين موتور هاي OHV از موتور هاي ديگر بسيار متفاوت تر هستند در مقابل بلوك موتوري كه سوار شده است و در والو ورودي و خروجي موتور كه در سر سيلندر موتور قراگرفته است بر همين اساس هم موتور هاي OHV چندين مزيت نسبت به موتور هاي ديگر دارد كه عبارتند از :

  • يك طراحي جمع و جور را دارا هستند
  • مكانيسم كار ساده تري دارند
  • دوام پذيري بيشتري را دارند
  • راحتي كار در عمليات
  • انتشار دود كم را در حين كار دارند

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۴۶:۵۷ ] [ مهدي ]

قيمت انواع الكتروموتور

قيمت الكتروموتور : به دليل دامنه كاربرد وسيع الكتروموتور ها در صنعت لوازم خانگي و ساير صنايع قدرتي ؛ هميشه خواهان انواع الكتروموتور در سراسر كشور به ويژه تهران , تبريز , اصفهان و مشهد  و… بيشتر است . و به دليل تحريم هايي كه امريكا عليه كشورهاي منطقه اعمال كرده است . قيمت هاي انواع الكتروموتورهاي خارجي و برندهاي اروپايي ثبات چنداني ندارد و از طرفي توليد كننده هاي داخلي نيز به دليل تهيه مواد اوليه الكتروموتور در نهايت باعث شده است كه قيمت ها متغيير باشندلذا جهت دريافت اطلاعات كامل در رابطه با قيمت انواع ماركهاي الكتروموتور با كارشناسان فروش ما در صنعت فا تماس بگيريد تا بروزترين و دقيق تريم قيمت را براي شما اعلام كنند .

الكتروموتور

در تعريف كلي مي توان گفت : الكتروموتور ماشين الكتريكي است كه نيروي الكتريكي را به مكانيكي تبديل مي كند . اكثر موتورهاي الكتريكي (الكتروموتور ها) دوار هستند هر چند مواردي نيز وجود دارد كه به صورت خطي مي باشند. در الكتروموتور بخش دوار ماشين را چرخانه يا روتور و بخش ثابت را استاتور يا ايستانه مي گويند . الكتروموتور شامل يك آهنرباي الكتريكي است كه بر روي يك قاب سيم پيچي شده است .

***توجه

ژنراتور ها عكس عمل الكتروموتورها را انجام مي دهند . و انرژي مكانيكي را به الكتريسيته تبديل مي كنند هم الكتروموتورها و هم ژنراتورها به غير از عمبكردي كه دارند كاملا مشابه هم مي باشند .

كاربرد هاي الكتروموتور

الكتروموتورها گستره كاربردي بالايي دارند و در انواع وسايل و تجهيزات صنعتي و خانگي مورد استفاده قرار ميگيرند . استفاده گسترده از الكتروموتور در صنعت توليد لوازم خانگي از برجسته ترين كاربر الكتروموتور را شامل مي شود . انواع فن هاي خانگيو صنعتي , انواع دمنده هاي قدرتمند و ساير ابزارهاي قدرتي در صنايع ديگر كاربردهاي التروموتور مي باشد.

تقسيم بندي انواع الكتروموتور

الكتروموتورها به صورت كلي در انواع زير تقسيم بندي مي شوند :

  • الكتروموتورهاي AC
  • الكتروموتورهاي پله اي
  • الكتروموتورهاي خطي
  • الكتروموتورهاي تكفاز
  • الكتروموتورهاي سه فاز
  • الكتروموتورهاي يونيورسال
  • الكتروموتورهاي ميدان سيم پيچي شده

ادامه مطلب
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۴۲:۱۰ ] [ مهدي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

اینستاگرامی ها

  دستگاه برش لیزر  /  تور نجف /  دوربین مداربسته بیسیمسئو کار حرفه ای  / تشک بادی /  رزرو هتل /  هتل اسپیناس پالاس / ثبت آگهی رایگان / آهنگ پیشواز / خدمات نظافتی در مشهد / باربری / بسته بندی لوازم منزل / دانلود بازی اندروید / دانلود نرم افزار اندروید /انجام پروژه متلبچت رومطراح و بهینه ساز سئو سایت سیروتا / لوله PVC / اتوبار / اجاره جرثقیل